ضحی جون

دل آرام من

1389/11/27 8:56
249 بازدید
اشتراک گذاری

که دلم هست و دلارامم نیست ...

 

مادربزرگ من...

 

 

 

هرگز

 

              عصا به دست،

 

                    او را ندیده بودم از این گونه خم،

 

                                                                     دریغ،

 

ای روزگار پست...

 

 

 

مادر،

 

       امید دست نوازشگر تو بود

 

                                   دنیای کودکی که منم

 

                                                           ای جهان من

 

مادر

 

نمی گذاردم این بغض، گفتگو

 

                      دردت به جان من

 

                      دردت به جان من

 

                      دردت به جان من.............

 

 

 

با شانه ی سیاه کهولت چرا، خدااااااااااااااااااااااااا

 

انبوه گیسوان سپیدش نواختی؟

 

                                  ای عصمت دروغ

 

                                       ای هرزه پاکِ بی سر و ته خفته در جهان

 

لعنت به هر چه خوانده ام از آب و رنگ تو

 

         من می روم به دوزخ خوبی که ساختی

 

                    اما تو ای لمیده به فردوس وهمناک

 

                                                                               کفر مرا بخوان

 

 

 

یادش بخیر،

 

            کودکی ام،

 

                             انتظارها

 

بر گونه های سرد من آن زبری عزیز،

 

                بعد از گریستن،

 

                          انگار مرهمی به دارازای عمر بود.

 

                                       بوسیده او مرا، پسِ هر گریه،

 

                                                                                    بارها

 

 

 

مادربزرگ من

 

            بیداری مرا

 

                 آرام خفته است

 

حتی کنون که خفته به بستر

 

                  غریب و سرد

 

                 با یاد هر تبسم این کودک نحیف

 

                                    این نقل گفته است:

 

" اتتل     توت و متل          پنجه ی شیر    مالِ شکر ............"

 

.......................................

 

......................................................

 

مادر نمی گذاردم این بغض، بشنوم

 

لالایی تو را................

 --------------------------------------------------------------------------

در اين روزها اگر مادر بزرگ پيري داريم و يا مادر پيري و يا ..... به همراه ني ني هايمان به ديدارش برويم تا بعد ها به 

ديدارمان بيايند

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

مامان فرشته
27 بهمن 89 12:39
سلام منم مادر بزرگ عزیزمو پارسال از دست دادم خیلی ناراحت کننده است
مامان زهرا نازنازی
27 بهمن 89 20:05
امروز خیلی دلتنگ مادرم بودم از صبح دلم گرفته بود و هوای آغوش گرمش رو کرده بود ولی چه کنم که سه سال و اندیست که فرشته وار از کنارم پرکشید. مادرم خیلی مهربان و زیبا و خوشرو بود و حالافقط با یاد و خاطراتش زنده ام و دختری که خداوند 8 ماهه به من هدیه داده که شباهت بسیار زیادی به مادرم داره ...
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به ضحی جون می باشد